aprikoss.blogg.se

2013-10-15
16:42:44

Lärare - öppna öronen & ögonen
Nu har jag faktiskt INTE tvekat en sekund. Nu skall detta skrivas ut. Professionell eller inte, sprolla som man säger.
Mobbning. Nä, det är inte okej.Och speciellt inte i skolan. Jag är där för att arbeta, inte för att bli nertryckt varenda dag utav dig. Jag är där för att lära - så förstör inte för mig
Nätmobbning är inte heller okej. Inte ska du må dåligt över vad folk skriver till dig. Ta bort ask och blocka idioterna på facebook. Never give up a fight
& Keep your head up!
 

Nu ska jag tala ut om mobbning som sker i skolan. Jag blir kallad "mongo,damp,fulagris..." osv i skolan. Dock tar jag inte åt mig. Men idag brast det då jag pratade med en lärare. 
"-Vart fan har vi lektion" - Säg det snällare så kommer jag att svara.
"Lilla Damp unge" ... Nu jävlar. Nu räcker det! -"Sluta beté dig som tolvåring" 

-"Säger du ja?" 
Han är 14, blivit avstängd från andra skolor. Förstör inte för mig. Jag blir äckligt förbannad på mobbare.Fyfan. Och lärarna reagerar inte ens känns det som. Han skrek massa fula ord ur sin mun på lektionen och det ända lärarna sa va "Shh..Nu börjar vi lektionen".. Snälla? Ska jag sätta er i samma sits? Jag ringde i allafall min pappa & det lättade på hjärtat. Verkligen. Pappii is my hero♥
 
Finns en heeeeel lååång historia bakom detta. Orkar inte ta upp hela. Men säger till er unga hjärtan att stå ut. Ni ska inte behöva må dåligt pga av en utav alla på jorden.
Tänk på allt positivt som sker. Lägg inte ner onödig tid på den där äckligt jobbiga klasskamraten. Men nu är det så att han hållit på ett långt tag. Så imorgon ska pappa besöka rektorn och tills allt är löst kommer jag förmodligen ha hemskola. Orkar inte åka hem med tårarna i ögonen. Vill komma hem lättad på hjärtat och kunna berätta att dagen har varit bra.
 
Men ni som är utsatta. Säg sluta & kontakta genast lärare. Har suttit i förhör för någon vecka sedan. Som jag skrev så blir det förmodligen hemskolning framöver osv men det kommer ju att lösa sig och jag kommer gå tillbaka till skolan efter någon månad kanske.
Vi får se. Mina ögon är torra efter dagens gråt.Så ska slappa till musik & sedan gå upp och duscha och kolla tv.
 
Ni är bäst!
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: